od 1.září 2020 pro školní rok 2020/21 dochází k modernizaci a změně způsobu přihlašování a odhlašování na školní stravování.
Nově každý rodič při odevzdání Přihlášky ke stravování, obdrží přihlašovací údaje pro objednávání stravy prostřednictvím www.strava.cz, které bude obsahovat číslo jídelny, přihlašovací jméno a heslo. Přihlášky obdržíte v kanceláři.
Obědy budou nově přihlášeny všem strávníkům na celý měsíc dopředu a vaší povinností bude pouze odhlašování stravy z důvodu nepřítomnosti Vašeho dítěte ve škole (nemoc, zubař, dovolená) prostřednictvím Internetu nebo mobilní aplikace Strava.cz . To bude povoleno do 12:00hod předchozí den, např. bude-li žák chtít odhlásit stravu na středu, čas pro odhlášení vyprší v úterý úderem 12.hodiny. Poté již nebude možnost stravu odhlásit a máte nárok v den nepřítomnosti neodhlášenou stravu si odebrat do jídlonosiče v době 10:30 – 13:30.
Nově se mění i způsob úhrady stravy, přecházíme na bezhotovostní platební styk, a to formou Svolení k inkasu. První úhradu zálohy (700,-Kč) je potřeba uhradit v hotovosti v kanceláři ŠJ při odevzdání Přihlášky ke stravování v posledním srpnovém týdnu (v pracovní dny od 24.8. do 31.8.2020 v době od 7:00 – 15:00 hod.), aby se mohly vaše děti stravovat již od 2.září 2020. Vaší povinností je zřídit si ve vaší bance (osobně na pobočce, přes Internet nebo mobilní telefon) Svolení k inkasu pro číslo účtu:
1409329359/0800,
odkud si vedoucí jídelny pravidelně každý měsíc kolem 20.-25.dne strhne zálohovou částku na následující měsíc a případné odhlášky stravy za uplynulé období v ní budou zohledněny. Minimální limit pro inkaso činí 900,-Kč za dítě. Přehled objednané stravy a peněz uvidíte po přihlášení do systému Strava.cz.
V rámci modernizace školní jídelny, budou žáci od 2.září 2020 používat identifikační čipy na odběr stravy u výdejního okýnka (rodič bude mít přehled, zda dítě na obědy chodí). Tyto čipy si rodič zakoupí v kanceláří ŠJ společně s odevzdáním přihlášky a převzetím přihlašovacích údajů. Cena čipu je 115,-Kč, která je zálohou na celou školní docházku. V případě ukončení studia žáka bude záloha za čip vrácena společně s čipem. Při ztrátě čipu má strávník povinnost si zakoupit nový čip.
Základní škola Trnava, okr. Zlín
763 18 Trnava 242, tel. 577 988 326, IČO: 70849161
Provozní řád školní jídelny
- Do školní jídelny je povolen vstup pouze strávníkům (žákům, zaměstnancům školy) s platnou přihláškou ke stravování, pedagogickému dohledu a zákonným zástupcům, kteří vyzvedávají oběd nemocnému žákovi.
- Strávníci, kteří nemají objednaný oběd, se nesmí zdržovat ve školní jídelně. Výjimkou je objednání obědů u objednávkového stolu.
- Do školní jídelny je zakázáno přinášet a konzumovat potraviny a nápoje!
- Po přihlášení ke stravování musí strávník (zákonný zástupce) odevzdat v kanceláři školní jídelny vyplněnou přihlášku ke stravování. A po té si zakoupí stravenky.
- Stravenky se prodávají první tři dny v měsíci ráno před vyučováním a o velké přestávce. Stravenky si žáci razí den dopředu. Pokud nejsou přítomni ve škole, mohou si narazit ráno do 7,30 hod. – nepřítomnost doloží omluvenkou. Strávníci, kteří onemocní, si mohou oběd odhlásit do 7,30 hod. na tel. 577 988 066 nebo žáci (zákonní zástupci) mají možnost si oběd vyzvednout do jídlonosiče, a to pouze první den neplánované nepřítomnosti žáka ve škole (Vyhláška o školním stravování č. 107/2005 Sb., v posledním znění). Ve dnech nepřítomnosti ve škole nemají žáci nárok na zvýhodněnou cenu školního stravování.
- Obědy se ve školní jídelně vydávají v době od 11,00 do 13,30 hodin.
- Žáci přicházejí do jídelny ze šatny, kde si odložili tašky a jiné školní pomůcky. Vyučující odvádí žáky před vchod do jídelny. Žáci podle pokynů vyučujícího spořádaně vstupují do objektu školní jídelny.
- Vyučující předává žáky učiteli, který má ve školní jídelně dohled.
- Strávníci se zařadí do řady čekajících. Při čekání na výdej oběda dodržují pravidla slušného chování, při jídle navíc pravidla slušného stolování.
- Hlavní jídlo je vydáváno po odevzdání stravenky. V případě, že žák stravenku ztratil, ohlásí tuto skutečnost vedoucí školní jídelny nebo vedoucí kuchařce. Jídlo mu bude vydáno až po vydání obědů ostatním žákům a jiným strávníkům, kteří předložili stravenky. Stejný způsob se uplatňuje i v případě, že žák ponechal stravenku doma. Vedoucí školní jídelny nebo kuchařka zkontroluje zda strávník má oraženou objednávku na ten den a pak je mu vydán oběd. Nebyl-li oběd objednán, nebude vydán!
- Jídlo a nápoje se konzumují u stolu a vsedě, dodržujeme zásady stolování. Je zakázáno vynášet oběd ze školní jídelny.
- Pedagogický dohled v jídelně sleduje chování žáků po příchodu do jídelny, při stolování, odnášení stravy a použitého nádobí, včetně příborů, odchodu z jídelny. Dbá na jejich bezpečnost. Dojde-li k znečištění podlahy nebo stolu, učiní nutná opatření, aby nedošlo k úrazu. Znečištění nahlásí pracovnicím školní jídelny, které ihned provedou úklid.
- Úraz mají strávníci povinnost ihned nahlásit pedagogickému dohledu. Dojde-li k úrazu strávníků, poskytne pedagogický dohled (pracovníci jídelny) první pomoc. Pedagogický dohled zajistí zápis v knize úrazů. Záznam o úrazu vyhotoví škola v případě, pokud úraz nesplňuje podmínky § 2 vyhlášky o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů č. 64/2005 Sb., v posledním znění.
- Oběd se objednává den dopředu oražením POUKÁZKY A OBJEDNÁVKY, objednávka je zanechána v nádobě a následující den se podle počtu objednávek vaří oběd. Jídelníček je vyvěšen ve školní jídelně a na webových stránkách. Pokud nebude mít strávník oběd objednaný den dopředu (pouze po nemoci do 7,30 hod. ráno daného dne), oběd nemůže být vydán.
- Platnost stravenek je od 1.9. do 30.6. příslušného školního roku, pokud není oznámena změna platnosti kvůli změně ceny stravenek.
V Trnavě dne 1.9.2017 Mgr. Helena Vývodová, ředitelka školy